Пошук по коду запчастини:
Пошук

Фільтр – Дорогий «дешевий» розхідник

Фільтр – Дорогий «дешевий» розхідник

Фільтр – Дорогий «дешевий» розхідник

Будь-який поважаючий себе автолюбитель знає , що таке розхідники і вміє , як йому здається , робити вибір відповідного продукту . І якщо при виборі гальмівних колодок ми довіряємо власного досвіду , то при виборі масла і фільтрів беремо те , що рекомендує продавець. І , якщо пропозицію зробив професіонал , робимо правильно - на око оцінити якість фільтра неможливо. Візуально можна побачити тільки непрямі ознаки якості - потьоки клею , стан ущільнювача і паперу , акуратність складок і завальцовки , різьба , упаковка , маркування тощо. Якщо їх стан вселяє підозра , то на 99 % і всередині товар не блищить якістю . Однак , з іншого боку , бездоганний зовнішній вигляд не може гарантувати високих показників . Адже оцінити наскільки фільтр виконує свою функцію - очищає повітря або рідину, можна тільки на спеціальному обладнанні , якого в Україні раз -два і все . Тому при виборі фільтрів ми рекомендуємо використовувати продукцію тільки перевірених часом виробників , які здійснюють поставки на конвеєр і завжди готові запропонувати новинку в фільтруванні .
 
Новинка у фільтрах ? Для багатьох це звучить в дивину - ну що ще можна там придумати ? І дійсно , з часу винаходу принципів змінних фільтрів мало що змінилося. Однак змін багато, але всі вони відбуваються всередині - в основному ці зміни зачіпають матеріали , які краще фільтрують і мають більш тривалий термін експлуатації.
 
Однак імениті виробники таки радують нас своїми ідеями. Наприклад , концерн MANN + HUMMEL , світовий лідер в розробці і виробництві систем фільтрування , працює над можливістю серійного виробництва пластмасової центрифуги з реактивним приводом , яка відфільтровує сажу з масла в Байпасна потоці. На швидкості до 10 тис. обертів на хвилину через центрифугу проходить близько 10 % обсягів масла. При цьому з потоку видаляються частинки будь-якого розміру, що мають більш високу щільність , ніж мастило - аж до частинок сажі розміром менше однієї тисячної міліметра. Продукт вже працює на вантажівках , на черзі - легковика. Таким чином , продовжується моторесурс двигуна з одночасним збільшенням терміну заміни масла.
 
Ще одна новинка - масляні фільтри серії LongLife ( « довге життя »). Вихідці зі світу вантажівок (де інтервал заміни масла досягає 60 тис. км ) такими фільтрами комплектуються сучасні моделі Mercedes і BMW. При цьому термін заміни масла досягає 25 тис. км при звичайних 10-15 тис. км . Платити за це доводиться збільшеним розміром фільтроелементу . До того ж у цих фільтрах використовується змішаний фільтруючий матеріал , силіконовий противодренажний клапан і перепускний клапан з тефлоновим покриттям.
 
Йдучи назустріч екологічним вимогам і з метою зниження собівартості експлуатації MB , BMW і всі європейські виробники вантажівок використовують розбірні фільтри - в них міняється тільки фільтроелемент . До речі , подальшим розвитком теми екології є фільтроелементи EVOTOP , які складаються з однорідного матеріалу і можуть бути легко утилізовані шляхом термічного озолення .
 
Ще одне цікава новинка - система Pre- Line від MANN + HUMMEL - комплексний паливний фільтр з підігрівом і функцією вологовідштовхування . Примітно , що відділення води від палива відбувається на межі фільтруючого елемента з ультратонкого штучного волокна MULTIGRADE F_PRO , обробленого спеціальної вологовідштовхуючим просоченням - вода просто не може пройти через фільтр ( вона стікає під вологозбірник) . Спочатку призначена для вантажівок , система знайшла своїх споживачів і в мікроавтобусах - українські перевізники самостійно вбудовують Pre- Line , благо це не вимагає ніяких дозволів і може бути проводиться силами одного слюсаря на протязі 2- х годин.
 
На жаль , назвати такі новинки у справі фільтрування повітря дуже складно - хіба тільки салонний фільтр , який раніше встановлювався тільки в машини представницького класу , а сьогодні їм комплектуються і бюджетні машини , і автобуси , та вантажівки. Один раз спробувавши проїхатися через місто з таким фільтром будь автолюбитель оцінить його по достоїнству. Адже салонний фільтр здатний на 99,99% очистити повітря від пилу , пилку рослин , сажі і навіть шкідливих газів і запахів (до мікрона ) . Останній винахід - з'єднання салонного фільтра і « протигаза » - так вийшов вугільний фільтр. У ньому крім фільтруючого елемента ( паперового або з синтетики ) робочим тілом є і активоване вугілля , який на молекулярному рівні абсорбує всі сторонні частинки (розміром до мікрона ) - тобто якість фільтрації вугільного фільтру значно вище. Відзначимо , що MANN + HUMMEL на 90 % асортименту пропонує окрім звичайного салонного фільтра і альтернативу у вигляді вугільного .
 
У нормальних умовах салонний фільтр ( і звичайний , і вугільний ) здатний виконувати свої функції не більше 1 - року або 20 тис. км . пробігу автомобіля. Для умов підвищеної забрудненості (таких як у нашій країні) рекомендується міняти салонний фільтр в два рази частіше (з досвіду до 10 тис. км). Ознака забрудненості - поява неприємного запаху , запотівання вікон і слабкий потік з повітроводів . До речі , боротися з запахом за допомогою антибактеріальних спреїв безглуздо - треба міняти фільтр.
 
Може скластися думка , що папір в якості фільтрувального елемента відживає своє століття . Зовні це так - всі виробники намагаються ( у когось виходить краще, у когось гірше) випускати продукцію з використанням штучних волокон - цей матеріал міцніше , що не розмокає , інертніші до агресивних середовищ , має більш однорідну розгалужену структуру. Однак фактор ціни ще стримує виробників - папір на порядок дешевше. Фахівці вважають , що скидати папір з рахунків не можна - крім ціни та екологічності , необхідно враховувати появу нових технологій по тисненню і рифленню і сучасних просочувальних матеріалів .
 
У зв'язку з цим цікавий і питання з області теорії: як впливають на фільтруючий елемент різні добавки в паливо? За нашими відомостями , ще ніхто з виробників фільтрів не проводив таких дослідів . Однак користі , навіть теоретично , ніхто назвати не може - тільки фільтр може фільтрувати . А ось можливе погіршення якості фільтрування - будь ласка - наприклад , при використанні добавок , що пов'язують воду в дизпаливі , фільтр з вологовідштовхувальними властивостями перестає її (воду ) відокремлювати . В одному виробники сходяться - якщо Ви сумніваєтеся в якості палива , то міняйте фільтр частіше.
 
Доречно нагадати , що використання низькоякісних фільтрів або масла не відразу призводить до необхідності ремонту - найчастіше ці роботи « випадають» після 80 тисяч км . Однак ремонт виходить дуже дорогим і відразу ж перекреслює всі « переваги » дешевих товарів . Тому фахівці рекомендують використовувати товари тільки високої якості і в суворій відповідності з рекомендаціями фахівців - передусім виробників автомобілів. Якщо він наказує заміну фільтра через 10 тис. км - міняйте. Якщо цей термін в Європі становить 15 тис. км , то не варто проводити експерименти - на це впливають наші дороги , повітря і паливо .
 
І останнє: підбирайте фільтр в суворій відповідності з каталогом виробника фільтрів. Простота конструкції та уніфікація багатьох деталей призвела до того , що багато фільтри не відрізняються зовні (навіть посадочні та приєднувальні розміри ті ж ) , але вони можуть відрізнятися площею фільтроелементу , тиском спрацьовування запобіжного клапана і наявністю або відсутністю протидренажного клапана ( перешкоджає витіканню масла при зупинці двигуна ) . І якщо наявність протидренажного клапана на фільтрі - аналогу не зашкодить , то спрацьовування перепускного клапана , наприклад , на тиску 0,8 бар при необхідному 1,5 бар призводить до того , що масло мине фільтроелемент і піде неочищеним .
 
Ми не радимо економити на таких важливих дрібниці як фільтри - робіть вибір на користь якості .